השקעה במבנה תעשיה כמנוע צמיחה לעסק

כל עסק חייב לשבת במבנה מסויים המתאים לצרכי העסק ואופי הפעילות. בפרט מדובר על עסקים בהם מספר עובדים ולא עובד יחיד. מבנה זה נקרא מבנה תעשיה והוא שונה לחלוטין ממבני מגורים בפרמטרים רבים.

מבני תעשיה ממוקמים בד"כ באיזורי תעשיה ובנויים בשיטות שונות (טרומי, בניה קלה, קונבנציונלית ומעורבת) בהתאם לצורך. מבני תעשיה כוללים בד"כ תקרות גבוהות, מערכות קירור, כיבוי אש וחשמל לעומסים גבוהים ועוד מגוון אלמנטים הייחודיים לכל עסק.

עסקים רבים משלמים מידי חודש הרבה כסף דמי שכירות עבור המבנה בו מתקיימת הפעילות העסקית שלהם. עבור עסקים מבוססים בעלי פעילות בהיקף מסויים, קיים שלב בו יותר משתלם לעסק להתמקם במבנה משלו, המתאים לצרכיו באופן מושלם ומונע ממנו את הצורך להתפשר על מבנה שלא הוקם ונבנה באופן ייעודי לצרכי העסק. תכנון של מבנה תעשיה בהתאם לצרכי העסק עשוי לייעל את הפעילות ולהניב כסף רב לעסק. מומלץ לעיין בסקירה בנושא הקמה של מבנה תעשיה ע"י קבלן מומחה, באתר inconeng.co.il.

בנוסף, בשל עלויות הקרקע הנמוכות באיזורי תעשיה בשילוב עם עלויות תכנון ובניה נמוכות למבני תעשיה (נגיע לזה בהמשך), ניתן לקבל מבנה תעשיה במחיר נמוך יחסית, החוסך את הוצאות השכירות הקבועות.

השיקולים כאמור, הם גם חיסכון וגם התאמה לצרכי הפעילות

כשמתכננים מבנה תעשיה לעסק יש להתאים את המבנה לצרכי העסק (משרדים, אולם ייצור, מחסן, מרלו"ג, מוסך וכו'). דוגמאות:

חברה ליבוא תזדקק למחסן רחב ידים (לעיתים ייקרא מרכז לוגיסטי או מרלו"ג) אשר חלק ממנו יוקדש למשרדים וחדרי ישיבות בסטנדרט גבוה המתאימים לאיוח של אנשים. אם מרבית העובדים באותו עסק מגיעים מעיר מסויימת, ניתן לשקול למקם את מבנה התעשיה בסמיכות לאותה עיר ולהוזיל את עלויות הנסיעה.

מפעל לייצור מוצרים יזדקק לרצפת יצור רחבת ידים אשר תאפשר הצבה של כל קווי היצור וכן גישה נוחה אליהם לפועלי היצור כמו גם למלגזות המביאות ת חומרי הגלם ואוספות את התוצרים. סביר להניח שמפעל יזדקק גם לאיזור שישמש לאחסון המוצרים וכן לרציפי העמסה ופריקה מסומנים. בנוסף, ייתכן כי גם משרדי הנהלת החברה ימוקמו בחלק העליון של המבנה, באופן הצופה אל רצפת היצור.

מהדוגמאות ניתן לראות בקלות כי מעטים המבנים אשר יתאימו באופן מושלם לצרכים של עסק מסויים ולכן עסקים רבים נאלצים להתפשר על פרמטרים רבים במבנה בו מתקיימת הפעילות שלהם, לעיתים עד כדי אובדן של כסף וזמן (למשל נסיעה למחסן הממוקם בריחוק מאולם היצור עקב אילוצים שונים).

מבנה תעשיה לעסק שלך הוא בעצם השקעה בנדל"ן

כאשר אתה כבעל עסק, בוחר להקים מבנה תעשיה לעסק שלך, אתה בעצם מבצע השקעה בנדל"ן עבור החברה שלך. ההבדל בין השקעה בנדל"ן מכל סוג שהוא לבית הקמת מבנה תעשיה לעסק שלך הוא שההשקעה שלך אינה מושפעת משוק הנדל"ן, למרות שזו סוג של השקעה בנדל"ן. שאתה, כבעל העסק נהנה לא רק מהתועלות המידיות של הפסקת תשלום דמי השכירות. אתה גם נהנה מייעול העבודה בעסק שלך, ממיצוב העסק בצורה שונה ועוד מגוון יתרונות שלא ניכנס אליהם כאן.