4 שאלות שכדאי לשאול מורה פרטי לפני המפגש הראשון

החלטתם החלטה חשובה וכנראה גם נבונה מבחינתכם. הגעתם למסקנה שכדי להשתלט על החומר הלימודי במקצוע ספציפי אתם צריכים עזרה של מורה פרטי, איך תדעו שבחרתם לכם את המורה שמתאים לכם והוא זה שאכן יקדם אתכם במקצוע הנלמד? לפניכם 4 שאלות שכדאי לשאול את המורה הפרטי עוד לפני המפגש הראשון.

האם יש לו ניסיון עם תלמידים פרטיים?

האם עברו תחת ידו תלמידים שהלימוד עם אותו מורה אכן הוכיחו את עצמם? בקשו ממנו שמות של תלמידים ואל תהססו לבדוק לפני שאתם מוציאים כסף האם אכן ההוצאה תצדיק את עצמה. וזה לא מספיק שהמורה יספר לכם על ההצלחות שלו, כי אין הנחתום מעיד על עיסתו…

סבלנות וכבוד לתלמיד

לא כל מורה יכול להפוך למורה פרטי. יש תכונות מיוחדות אותם צריך המורה הפרטי שאם אין לו אותם אז אפילו תעודת ההוראה לא תועיל והוא לא ידע ללמד את החומר שנצרך לתלמיד. תלמיד שרוצה ללמוד באופן פרטי חייב לברר את הנקודות הללו, האם המורה סבלן ויסביר לו הכל עד שיבין בלי שיאבד את הסבלנות? האם הוא לא מתנשא על התלמיד? האם הוא מדבר בגובה העיניים כך שהתלמיד יוכל להרגיש בנח לשאול על כל מה שלא ברור לו?

כושר הסבר

הכי חשוב תכלס בלימוד עם מורה פרטי, להבין היטב ובצורה בהירה את כל החומר הנלמד. חשוב מאוד לבדוק עם המורה את צורת ההסברה שלו ואת הדרך בה הוא בוחר כדי להבהיר את הנושאים שהתלמיד מתקשה בהם. אם המורה לא יסביר כמו שצריך אז לא עשינו כלום וחבל על כל אגורה.

לוח זמנים

חשוב מאוד לבדוק את הזמינות של המורה הפרטי, האם הוא יהיה פנוי להוסיף תגבור אם ייווצר בכך צורך במהלך הלימודים הפרטיים? האם שעות העבודה שלו מתאימות לשעות שהתלמיד מעונין -וחשוב מאוד, בשעות שהוא מסוגל – ללמוד בהם? מורה שהשעות שלו לא גמישות לא תמיד יתאים לתלמיד שרוצה להתקדם בקצב המיוחד שלו.

לאחר שיש לכם תשובות על כל השאלות אתם יכולים לסגור עם המורה שעונה על כל דרישותיכם.