תוכנת ניתוח טכני – בשביל מה צריך את זה?

אחת המטרות העיקריות של כל אחד ואחת מאיתנו היא להרוויח כסף ובעיקר לצפות בכסף שלנו כשהוא מייצר עוד. ישנן דרכים שונות לעשות את זה, כאשר נדמה שהשקעה בשוק ההון היא בהחלט בין האופציות המועדפות והמניבות יותר. עם זאת, להשקעה בשוק ההון יש גם סיכונים, שחלקם אולי משתלמים בזכות התשואה הגבוהה שהם צפויים להניב, אבל רבים עשויים להתקשות להתמודד עם הסיכון הזה. אם כן, תוכנת ניתוח טכני היא אחד הפתרונות הקיימים כיום, והיא יכולה לעזור למשקיע לחזות התנהגות של מניה, אופציה, מטבע וכל ני"ע ערך. לא מעט סוחרים משתמשים בתוכנה הזו ככלי עזר משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות שלהם באשר לקניה או למכירה של ני"ע, וכדי לגבש תכנית פעולה ברורה. אז איך זה בדיוק עובד, והאם זה באמת כדאי?

איך עובדת תוכנת ניתוח טכני?

בפשטות, תוכנת ניתוח טכני מציגה בפני הסוחר או המשקיע גרפים שמשקפים את אפיקי השקעה השונים. כך יכול המשקיע להבין מה כיוונה של המניה או של האופציה, היכן כדאי לקנות ולמכור, מתי ובאיזה מחיר. מאחר והחשש הגדול של כל מי שמשקיע כסף רב בבורסה הוא החשש מפני הפסדים (ועוד יותר מפני הפסדים גדולים במיוחד) הרי שהשיטה הזו מעמידה לרשות המשקיע את הכלים החשובים שיעזרו לו לקבל החלטה רציונאלית. זאת באמצעות ניתוח מחירו של נייר הערך בנקודת זמן מסוימת תוך התייחסות למשתנים נוספים במשוואה הזו, לרבות מידע פנימי ודירוגים שנקבעו על ידי מנתחים ואנליסטים אחרים בתחום. עם התמונה המלאה פשוט הרבה יותר לקבל החלטות ולהשקיע.

מידע נוסף לגבי תוכנת ניתוח ניתן לקבל כאן.

האם זה כדאי?

משקיעים רבים מכירים היטב את הדילמה העיקרית שמלווה אותם כמעט בכל יום, זו הקשורה לשאלה – איך צריך לפעול? כאשר מניה יורדת רבים בוחרים למכור אותה ולברוח, אם כי מהר מאוד הם מגלים שהמגמה השתנתה ומחירה עלה, כך שלא רק שמכרו בהפסד, אלא גם הפסידו רווחים פוטנציאליים. קבלת החלטות באופן רגשי היא חסם משמעותי בפני המשקיעים, ותוכנת ניתוח טכני מציעה פתרון אידאלי לבעיה הזו. באמצעות התוכנה יכול המשקיע (או הסוחר) לקבל מידע מקיף על המניה שעל הפרק. מי שרגיש יותר לסיכונים או חושש לקבל החלטות שגויות בהחלט יוכל ליהנות מיתרונות התוכנה. חשוב להבין שהשקעות יכולות להניב תשואות יפות מאוד, כאלה שיאפשרו לכם לחיות בראש קצת יותר שקט, כל שנדרש מכם הוא להשקיע ולהמתין בסבלנות לתוצאות שיבואו.