החשיבות של מבערי גז לתעשייה

מפעלי תעשייה רבים משתמשים בחום כחלק מתהליכי הייצור שלהם , דוגמא לתעשיות בהם משתמשים בחום בתהליך הייצור : תעשיית המזון, תעשיות הפלסטיק, תעשיות המתכות, בתי מלון, ענף החקלאות ועוד הרבה מפעלי תעשיה אחרים. השימוש בחום יכול לשמש למספר תהליכים כגון שימוש בחום לצורך בישול, שימוש בחום לצורך חיטוי ודוגמא נוספת היא שימוש בחום לזירוז תהליכים כימיים. מערכות החום בהם משתמשים הם מערכות מורכבות אך בכל תהליך אשר דורש חום יש צורך במקור החום , לשם כך משתמשים במבערי הגז.

יתרונות בשימוש במבערי גז:

-הגז הוא משאב זמין ומחירו יחסית זול .

-הגז הוא חומר נוח לאחסון וההעברה שלו ממקום למקום קלה לביצוע.

-ניצול אנרגיה ברמה גבוהה.

-שמירה על איכות הסביבה.

– ניתן לשלוט בצורה מדויקת על מבערי הגז וזה מאפשר שילוב במערכות אלקטרוניות.

ישנם סוגי מבערים שונים אך לרוב נפוץ השימוש במבערי גז ,במדובר במקור אנרגיה זול ויעיל, העלות הבסיסי של מבערי הגז הוא זול בהשוואה למערכות אחרות ובשימוש במבערי גז ניתן לחסוך לא מעט בעליות ולהוזיל את ההוצאה הכספית בתהליך הייצור.

מבערי הגז מתאימים לתהליכי ייצור הדורשים חום בטמפרטורה גבוהה במיוחד, ניתן בעזרת מבעיר גז לתעשייה לנצל מקסימום אנרגיה בעזרת מערכות מתוחכמות אשר מנצלות את החום בכבשן לשימוש חוזר על מנת לקבל טמפרטורה גבוהה במינימום שימוש של גז, התהליך של שימוש במחזור האוויר החם של הכבשן מפחית את כמות הגז שדרוש ליצירת אנרגית חום ומייעל את התהליך.

שימוש עיקרי במבערי גז שהוא משאב טבעי מפחית את השימוש בחומרים אחרים אשר מזהמים את הסביבה. כאשר משתמשים במחזור של האוויר החם בכבשן ועל ידי כך מפחיתים את כמות השימוש הגז מפחיתים גם בכמות הגזים שנפלטים החוצה ובכך תורמים לשמירה על איכות הסביבה.

ניתן לשלוט בצורה מדויקת מבערי הגז דבר המאפשר שילוב טוב מערכות שליטה אלקטרוניות, המערכות האלקטרוניות יכולות לקרוא את נתוני לחץ הגז על ידי חיישנים שונים. הבקרה על לחץ הגז על מידת החום ועל עוד נתונים מאפשרת לשנות ולהתאים את הטמפרטורה הרצויה תוך שניות.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:
אייל חנקין – מנכ"ל סופרגז
תפקידה של מערכת לחיסכון באנרגיה לחיסכון כלכלי במגזר התעשייה