לקוח מוגבל/ חשבון מוגבל

אם לקוח החליט לשלם בצ'קים ואלו חזרו משום שלא היה  להם כיסוי בבנק והוא הגיע למצב בו 10 צ'קים חזרו במהלך 12 חודשים של שנה, החשבון של הלקוח יעבור לסטאטוס 'חשבון מוגבל' והבעלים של אותו חשבון בנק ייקרא 'לקוח מוגבל'.

איתור של חשבון מוגבל

חשוב לדעת כי כיום כל אחד יכול להיכנס אל אתר האינטרנט של בנק ישראל ולהשתמש בכלי העזר החשוב של איתור חשבונות מוגבלים. כל שצריך לעשות הוא להקיש את מספר קוד הבנק, סניף ומספר החשבון הרשומים במורד הצ'ק או שמהם בעל החשבון מעוניין לשלם ובהתאם לקבל תשובה ברורה האם מדובר על לקוח מוגבל. בנוסף, יש אפשרות של איתור מיני לקוחות שונים שמוגדרים כלקוח מוגבל בנסיבות מחמירות וכן להוריד קבצים שפרסם בנק ישראל של לקוחות בעלי חשבון מוגבל. אם אתם מגלים מאוחר מדי כי הצ'ק שבידכם הוא של לקוח מוגבל, כלומר אין אפשרות לקבל את הכסף כי אין לו כיסוי בבנק, יש לכם אפשרות לפנות אל עורך דין המומחה בתחום זה. דבר זה תקף גם לאנשים שסבורים כי נעשה להם אי צדק והם מעוניינים לבטל את ההגבלה של החשבון שלהם.

לקוח מוגבל- עורך דין

עורך דין המומחה בתחום בנקאות ועסקים יוכל לעזור במידה ניכרת לכל לקוח מוגבל, קרי, לרוב האנשים בעלי חשבון מוגבל. חשוב לדעת כי כל אדם שיש לו חשבון מוגבל חווה איסורים שונים. כלומר, הוא אינו יכול למשוך צ'קים, אסור לו לפתוח מספר חשבון אחר בבנקים בכדי למשוך ממנו צ'קים והוא אינו יכול להיות בכל חשבון בנק שממנו ניתן למשוך צ'קים. עורך דין המומחה בתחום יכול לנסות ולעכב את התהליכים בכל הקשור אל הגבלת החשבון של הלקוח ובאם החשבון מוגבל הוא יכול לנסות להסיר את ההגבלה על ידי ערעור לבית המשפט.