לעת זקנה: איך לבחור בית אבות

ההורים שלנו הם הדבר החשוב לנו ביותר בחיים, ולכן בחירת בית אבות טוב היא חלק הכרחי וחשוב באיכות החיים של ההורים שלנו, בעיקר בשלב כה קריטי בו ההורים עוברים שינוי מהותי באורך חיים.

כדי לדעת כיצד ניתן להפוך את המעבר לקל ואפילו אטרקטיבי בשביל ההורים, חשוב לדעת איך לבחור בית אבות. לשם כך, הכנו לכם רשימה של מספר קריטריונים חשובים:

נראות המקום – רושם ראשוני חשוב בכל דבר והוא אחד האלמנטים שגורמים לנו לא לאהוב מקום או להתאהב בו. לכן, חשוב שבית האבות אותו נבחר יהיה בעל מראה מזמין במיוחד. בדקו שבית האבות נקי, מטופח, ומעוצב. וודאו שהדירות בו מנוקות כל יום, ונראות טוב כמו גם מצב התחזוקה שלהן. בדקו האם במקום יש גינה נעימה, בית קפה, חדר אוכל נעים ועוד. אלמנטים אלה הינם מכריעים בבחירת מקום איכותי.

פעילויות – עוד אחד מהגורמים החשובים. בניגוד לצפוי, בתי אבות רבים לא מעוניינים להפוך את חייהם של הדיירים לשממה, להפך, בתי אבות רבות מציעים שלל פעילויות כגון: מסיבות, חוגים, הרצאות, לימודים, פעילויות ספורט ועוד. הפעילות מטרתה להפוך את החיים של הדיירים אטרקטיביים יותר, בריאים ונעימים יותר.

בטיחות – בטיחות בבית אבות היא דבר שאין לפסוח עליו. בדקו שהמדרגות במקום בטיחותיות, שהמעליות תקינות, שאין אזורי החלקה מסוכנים, וכי לבית האבות כל האמצעים הדרושים למיגון וטיפול באוכלוסייה מבוגרת. בנוסף, חשוב לוודא כי במקום יש רופא ושירותי אחיות זמינים בכל יום ושעה.

שמירה על פרטיות – מגורים בבית אבות ומעבר למקום ציבורי, יכול להרעיד את עולמם של מבוגרים רבים שמבצעים שינוי חד באורך חייהם. עם זאת, שמירה על פרטיות הדיירים, כמו כניסות פרטיות למגורים, תיבות דואר עם מפתח, טלפון בכל דירה ועוד, מעידים על שמירה על פרטיות ועצמאות במגורים.

תמיכה נפשית – הורים רבים שמחליטים משלל סיבות לעבור לדיור מוגן, מרגשים כי עולמם נשמט תחת רגליהם. הבית שלהם כבר איננו, לעיתים אחד מבני הזוג נפטר, וישנם קשיי הסתגלות למקום או חיי בדידות אליהם היו רגילים ההורים. לכן חשוב שבבית האבות שתבחרו יהיה שירות סוציאלי ופסיכולוגי שיעזור להורים לעשות את המעבר בצורה חלקה וטובה יותר.

עוד כתבות בנושא זה באתר: