שירותי קלדנות – העסקה ממקור חוץ

כיום כבר לא תמצא בחברות ומקומות עבודה שבצוות האדמיניסטרציה שלהן יש מישהו שתפקידו היחיד הוא קלדן. היום כבר המושג של מזכירה כבר לא נאמר בקול רם. כיום יש עוזרים או עוזרות אישיות. הגדרה שפתחה את התפקיד גם לגברים ולא רק נחלתן של הנשים. היום אותם עוזרים או עוזרות אישיות נדרשים להיות בעלי תואר ראשון לשמש במגוון תפקידים ולכן מספר רב של חברות ומקומות עבודה משכירים את שירותי קלדנות מגורם חיצוני.

שירותי הקלדה להשכרה

כיום חברות או ארגונים יכולים לצרוך שירותי קלדנות בהתאם לצורך שלהם ולעומס העבודה שלהם. על ידי השכרת שירותי קלדנות אין צורך להעסיק עובד או עובדת ולשלם משכורת עם כל התנאים הסוציאליים הנלווים. כשיש צורך לתעד ישיבה, לכתוב פרוטוקול, לתעד מעמד חתימת חוזה או לעלות על כתב כל מסמך שנכתב בכתב יד, אפשר פשוט לשכור את שירותי ההקלדה ולהקל בהרבה גם על העובדים וגם על עומס העבודה.

לא רק למנכ"ל – שירותי קלדנות לסטודנטים

היום מרבית הסטודנטים מחפשים את הדרך הקלה להשיג את התואר מבלי הרבה להתאמץ. הם מאובזרים במכשירים חכמים ומתוחכמים וגאדג'טים למיניהם. הם מגיעים להרצאות ושיעורים ופשוט מקליטים אותם מבלי צורך לשבת ולסכם את ההרצאה או חלילה להתאמץ יותר מדיי ולהקליד אותה ישירות על מחשב בזמן ההרצאה. רבים מהם שידם משגת לכך פונים לשירותי הקלדה ואלו מעלות על הכתב את ההרצאה ומגישות לסטודנטים את השיעור או ההרצאה בצורה כתובה ומדויקת.

אוטוביוגרפיה מתומללת

אנחנו פוגשים היום אנשים מבוגרים או בעלי ניסיון חיים עשיר שפונים ושוכרים שירותי קלדנות על מנת שאלו יעלו את הגיגיהם על כתב. זה נראה כמו סצנה מסרט כל שהוא שבה אדם מבוגר מקליט את עצמו, מספר את סיפורו לתוך מכשיר הקלטה. במציאות, בסוף כדי לחסוך מאמץ וזמן מיותר ובכדי להגיע לתוצאה הרצויה שהיא בדרך כלל כתיבת ספר , אדם שוכר את שירותיהם של חברות קלדנות  והם עושים את מה שנקרא : "העבודה הקשה" ומקשיבים להקלטות ומעלים אותם על הכתב. כך האדם מקבל את סיפור חייו כתוב ולאחר הגהה.