היכן כדאי ללמוד בחו״ל?

ללמוד בחו״ל זו לא רק חוויה שקשה לדמות אותה או לאפיין אותה מבלי שהתנסינו בעצמנו, יחד עם החוויה אנו גם זוכים להזדמנות ללמוד עוד שפה שבימינו נחשבת לנכס, אוצר או איך שלא תבחרו לקרוא לזה ולהיחשף לתרבות ולא רק להכיר אותה אלא להפוך חלק ממנה ברמת ההזדהות. ללמוד בחו״ל זו אולי הזדמנות של פעם בחיים, הזדמנות להכיר אנשים חדשים, להיפתח, להיחשף ולהרחיב אופקים. איזה היכן כדאי ללמוד בחו״ל?

לפני שנדבר על לימודים, כדאי שתעברו על הכתבה שלנו – יעדים חמים לרילוקיישן.

ובכן לשאלה זו אין תשובה חד משמעית שכן הבחירה במיקום לרוב תלויה במה אנחנו הולכים ללמוד. שיקולים וקריטריונים רבים עומדים על הפרק כאשר אנו עומדים לפני ההחלטה היכן ללמוד בחו״ל ביניהם האם הלימודים ממומנים על ידי מלגה או בעזרת ההורים, או שמא אנו לוקחים הלוואה בשביל להשלים את התואר או התעודה שלשמם אנו נוסעים כל כך רחוק וכן אם קיבלנו במתנה מהורינו דרכון זר זה בהחלט שיקול ששוה לקחת בחשבון. שיקולים נוספים הם יוקר המחייה, השפה שבה נלמד ובה נתקשר עם הסובבים אותנו, המרחק מהארץ וכן גם שיקולים חברתיים עומדים על הפרק. אז מהן האופציות הטובות ביותר שעומדות לפנינו?

  • מזרח אירופה – מדינות כמו צ׳כיה, הונגריה, רומניה ופולין הן האופציה הטובה למי שמחפש עלויות מחיה ושכר לימוד נמוכות. הקושי יכול לבוא לידי ביטוי בשפת הרחוב, שכן לרוב ישראלים שבוחרים לטוס וללמוד במזרח אירופה, ילמדו את התואר בשפה האנגלית. אם חשוב לכם המוסד האקדמי בו תלמדו כלומר השם, הניסיון והמוניטין מערב אירופה או ארה״ב הן האופציות היותר טובות. בנוסף, במזרח אירופה לרוב קל יותר להתקבל.
  • מערב אירופה – במדינות כמו צרפת, אנגליה, איטליה והולנד יש מוסדות לימוד ואוניברסיטאות ברמה גבוהה וכן, גם ניתן לשלב את התואר עם לימודי צרפתית, איטלקית או הולנדית. יוקר המחיה יהיה גבוה יותר בהשוואה למזרח אירופה ובחלק מהמקומות יהיה לא פשוט להתקבל, לכן הציונים שלכם יכולים להוות פקטור לבחירה הסופית.
  • ארה״ב – ארה״ב היא בין היעדים המבוקשים לישראלים שמחפשים ללמוד בחו״ל. יש אוניברסיטאות מצוינות, יוקר המחיה ממוצע אך משתנה בהתאם לאזור שבו אתם גרים, שכן לגור וללמוד בניו יורק, שונה לחלוטין מללמוד באיזו עיירה שאף אחד לא שמע עליה. בכל מקרה, החיים התנהלו באנגלית הן בצד הלימודי והן בצד החברתי, מה שבהחלט יכול לתרום לחוויה, להקל עלינו ולהוסיף לנו שורה מדהימה לקורות החיים בהמשך.

לסיכום, יש המון אופציות של לימודים בחו״ל ולכן חשוב לעשות סקר שוק מעמיק, להתייעץ עם אנשים שעשו תהליך דומה לשלכם ולקחת בחשבון קריטריונים כמו סוג הלימודים, תקציב, האם אתם משלבים את הלימודים עם עבודה, עלות המגורים ועוד. עוד על לימודים בחו"ל באתר ישראלים בחו"ל.