לימודי מנהל עסקים

מדי שנה נרשמים יותר ויותר אנשים אל מסלול לימודי מנהל עסקים ותנאי הקבלה הופכים להיות בעלי רף גבוה יותר ויותר. מאמר זה יסביר מדוע "הנהירה ההמונית" אל תחום לימודים זה ומהן הנקודות החשובות ביותר שיש לדעת לגביו.

מנהל עסקים- על מה מדובר?

מנהל עסקים הוא תחום המשתייך אל מדעי החברה כשעיקרו הוא תורת הניהול של חברות וארגונים שונים.

רוב המוסדות האקדמאיים מציעים לתלמידיהם מגוון מסלול לימוד בתחום מינהל העסקים, כמו למשל מסלול מערכות מידע, מימון, ניהול, שיווק, ייעוץ השקעות ועוד. הלימודים בכל אחד מהמסלולים תמיד יכללו לימודי מבואות חובה אשר נקראים גם לימודי תשתית וליבת לימודי מנהל עסקים . בסיום הלימודים כל אחד יוכל להשתלב במגוון תפקידים בתחום ההתמחות שבו הוא סיים את לימודיו. חשוב לדעת כי פעמים רבות הדרישה מצד מקומות עבודה היא תארים ראשונים ושניים בתחום מינהל עסקים וזאת משום שהמנהלים מודעים לעובדה כי אותו בוגר הוא בעל ידע בכל נושאי הליבה החשובים ביותר.

לימודי מנהל עסקים- נקודות חשובות

  • בחירת המקום– חשוב לבחור מוסד אקדמי בעל מוניטין וכזה שבו תוכנית לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון ושני זכו לאישור של המועצה להשכלה גבוהה.
  • מיקום– חשוב מאוד לבחור מוסד אקדמי במיקום קרוב למקום מגוריכם. גם אם מדובר על לימודים במתכונת ערב או ימים בודדים במתכונת בוקר.
  • צוות הוראה– יש לבחור מקום מוכר בו צוות המרצים מוכר ובעל ניסיון רב בתחום אותו הם מלמדים. בנוסף, חשוב לברר מיהם המרצים אורחים ובאילו מוסדות אקדמאיים נוספים הם מרצים.
  • נושאי לימוד– לימודי מנהל עסקים תמיד יכללו מבואות חובה, כמו למשל אנגלית, כלכלה, משפטים, מבואות למדעי ההתנהגות, מתמטיקה, סטטיסטיקה ועוד. בנוסף, הם יכללו לימודי ליבה באותו מסלול של לימודי מנהל עסקים בהו הם החליטו להתמחות. הלימודים תמיד ישלבו קורסי בחירה וקורסי חובה, סדנאות, פרויקטים ועוד.

למידע על המסלול, הרשמה ועוד – לימודי מנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה.