סוגים נפוצים של קופות רושמות

כמעט בכל עסק או חנות ניתן להבחין בקופה רושמת. כיום, קופות רושמות מציעות שלל אפשרויות, מהפעולה הבסיסית של קבלת אמצעי תשלום ועד פעולות משוכללות כמו: מעקב אחרי מכירות, החתמת שעון נוכחות ועוד. קופות משוכללות אלו, המציעות שלל אפשרויות, נראות כדבר מובן מאליו, אך צריך לזכור כי עד לפני שנים לא רבות עוד השתמשו בקופה פשוטה, ואף במגירה קטנה, והעובדים נאלצו לבצע חישוב עבור הקנייה באמצעות מחשבון פשוט.

ברכישת קופה רושמת חשוב להקפיד ולבחור בקופה איכותית, אמינה, עמידה וקלה לתפעול. קופות זולות עשויות להיהרס במהירות ובקלות, כך שבסופו של דבר הזול עלול לעלות ביוקר מפני שיהיה צורך ברכישת קופה רושמת חדשה. כמו כן, חשוב מאוד שהקופה תהיה ברורה להבנה ותפעול, זה כדי שמי שעובד עליה לא יצטרך לבזבז זמן יקר מול לקוחות בכדי להבין על מה ואיפה עליו ללחוץ. פריטים אלו של קופות אולי נראים שוליים, אך הם בהחלט חשובים מאוד ויכולים לעשות הבדל גדול עבור כל עסק.

סוגי הקופות הרושמות הנפוצות כיום:

  • קופה רושמת ממוחשבת – קופה המקבלת את כל אמצעי התשלום, בעלת מסך מגע ועם תוכנת הפעלה נוחה לשימוש ולהפעלה. קופה זו מספקת פתרון מקיף וכולל לביצוע כל תהליכי המכירה, הקנייה והניהול של בית העסק ישירות מעמדת הקופה.
  • קופה רושמת עם סליקת כרטיס אשראי – קופה המעבירה את נתוני המכירה בכרטיס אשראי דרך תקשורת רגילה. המכונה יכולה להיות עם לוח מקשים או עם מסך מגע.
  • קופה רושמת ניידת – קופה המאפשרת לקבל תשלום באמצעות כרטיס אשראי בכל מקום בצורה נוחה, מהירה ובטוחה. קופה זו מאפשרת להביא את המוצרים והשירותים ישירות אל הלקוח.

ישנם עוד סוגים ומגוון של חברות המוכרות סוגים שונים של קופות רושמות, ולכן חשוב לפני שרוכשים קופה, לערוך סקר שוק בתחום ולברר את טווחי המחירים של הקופות, את החברות המוכרות בשוק ואת זמן האחריות שהחברה או היבואן מספקים. אם ניתן, כדאי כמובן לשמוע המלצות על קופות מאנשים שרכשו והיו מרוצים מהמוצר בעסק שלהם לאורך זמן. קופה נראית לפעמים כמו פרט קטן בעסק, אך זהו פרט בעל משמעות רבה ולכן הוא צריך לזכות למלוא ההתייחסות שתוביל להצלחת העסק.

כדאי לדעת: טרנזילה, חברת הסליקה המובילה בישראל, מחוללת מהפכה בעולם הקופות הרושמות ומציעה גם קופה רושמת בענן. למידע נוסף היכנסו לארת החברה.