הגדלת חזה אצל ד"ר קליין

הגדלת חזה היא הניתוח הפלסטי הפופולארי ביותר בארץ (כמו גם במדינות רבות אחרות) וגם ההליך הכירורגי המזוהה ביותר עם ד"ר דב קליין, מי שגם זכה לכינוי "המנתח הפלסטי של הסלבס".

חשוב להדגיש: ד"ר קליין לא מגדיל את החזה לכל מי שחולמת על שדיים גדולים ובולטים יותר. בלא מעט מקרים אמנם ישנו רצון עז להגשים את החלום, אולם אין ודאות כי החזה הגדול יותר יפתור את המצוקות האמיתיות של האישה, כך שבסופו של דבר היא תגיע לחדר הניתוח רק אם על סמך הניסיון העשיר של ד"ר קליין ואשתו צ'ינסיה – אותה הכיר במהלך לימודי הרפואה, ושלוקחת גם היא חלק באבחון המקצועי שנועד לוודא כי הציפיות של המנותחת ריאליות – הם מגיעים למסקנה כי חזה גדול יותר אכן ישדרג את חייה.

באילו שתלים משתמש ד"ר קליין?

השתלים הנפוצים ביותר והמתאימים ביותר להגדלות חזה בימינו הם שתלי סיליקון – הן בזכות רמת הבטיחות הגבוהה שלהם מבחינה רפואית, הן מפני שהם אינם כוללים חומרים רעילים והן בזכות התחושה הטבעית שהם מעניקים לשדיים המנותחים.

עוד חשוב להדגיש כי שתל שכזה אינו דולף גם אם נוצר קרע במעטפת של השתל (דבר נדיר מאוד, כמובן).

פוליאוריטן או שתל עגול?

נהוג לחלק את שתלי הסיליקון לשתי קבוצות: שתלים עגולים ושתלי פוליאוריטן.

השתלים העגולים נחלקים אף הם לשתי קבוצות – בעלי פרופיל גבוה ובעלי פרופיל נמוך, כשאלה הראשונים מתאימים למי שרוצות חזה בולט (בדומה למראה המתקבל כשמשתמשים בחזיית פוש אפ) ואילו הפרופיל הנמוך מתאים לנשים המעוניינות במראה רך, מלא וטבעי יותר. תת חלוקה נוספת היא לפי המילוי של השתל, וכך מי שבוחרת בשתל עגול בעל פרופיל נמוך צריכה לקבל (ביחד עם ד"ר קליין, כמובן) החלטה נוספת: האם להשתמש במילוי "רגיל" או במילוי "קואזיבי" שיוצר מראה טבעי מעט פחות אם כי מבטיח עמידות לאורך זמן רב יותר.

שתלי פוליאוריטן נהנים מיתרון משמעותי במיוחד – הסיכון כי תיווצר "קופסית" בעקבות הניתוח, כלומר אותה תופעת לוואי נפוצה יחסית הבאה לידי ביטוי בהיווצרות רקמה צלקתית קשה סביב השתל, נמוך יותר משמעותית. מסיבה זו שתלים אלה נחשבים למתקדמים ביותר שיש ומומלצים ע"י בכירי הפלסטיקאים גם בעולם.

כיצד מתנהל הניתוח?

לאחר שהוברר מעל לכל צל של ספק כי הגדלת החזה אכן תשדרג את חייה של המטופלת, ולאחר שנבחרו השתלים שיגדילו את שדיה ויעניקו להם את המראה המיוחל – וכמובן שבמסגרת הייעוץ והבחירה מושם דגש רב על תיאום ציפיות כך שהן תהיינה ריאליות – מגיע תורו של הניתוח עצמו.

ניתוח הגדלת חזה מתבצע בהרדמה כללית, ונמשך כ-60 דקות. החתך ההכרחי כדי שניתן יהיה להכניס את השתל יתבצע בעטרה (כלומר בהיקף של הפטמה), בקפל התת שדי או בבית השחי, כשברוב המקרים האופציה המיטבית היא השנייה, כלומר הקפל התת שדי, שכן כך הצלקת תהיה נסתרת.

עוד החלטה במסגרת ניתוחי הגדלות חזה היא האם לבצע את ההשתלה מעל לשריר או מתחתיו, כשהכוונה היא למיקום השתל – מעל לשריר החזה (השריר הגדול שמתפרס לרוחב בית החזה כולו) או מתחת לשריר זה. לכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות ובאופן טבעי רופא מיומן דוגמת ד"ר קליין ידע לבחור בזו המתאימה ביותר לכל מנותחת ספציפית.