תיאום מס דרך האינטרנט

החוק במדינת ישראל קובע כי על כל עובד, שכיר ועצמאי כאחד, יש לשלם מס. כולנו רוצים הרי להרוויח כמה שיותר, אולם גם לשלם כמה שפחות. בעזרת תיאום מס דרך האינטרנט ניתן לקבוע לנו את גובה תשלום המס, תוך התייחסות לפרמטרים שונים, כמו הכנסות קבועות, הכנסות חד פעמיות, פנסיה במידה ויש, הכנסה מביטוח לאומי ועוד.

מהו תיאום מס

כולנו נדרשים להעביר ממקורות ההכנסה שלנו סכום כסף מסוים ישירות לרשויות המס בארץ. הדבר נדרש על פי החוק, כשגובה הסכום נקבע בהתאם לגובה ההכנסה. תיאום מס הינו הליך מיוחד שבו יכול כל אזרח בארץ לפנות אל רשויות מס ההכנסה כדי שייקבע לו גובה ההחזר החודשי שאותו יש להעביר לרשויות המס, כלומר – גובה ניכוי המס. החישוב נעשה תוך התייחסות, כאמור, למספר פרמטרים. הסכום נקבע באופן הדרגתי לפי גובה השכר, גובה ההכנסה. כלומר, ככל שההכנסות גבוהות יותר, גובה המס יהיה גבוה גם כן. מדובר במדרגות מס שנקבעות מראש, המתייחסות לאחוז מסוים של מס בהתאם לגובה השכר. ישנם כאלה העובדים במספר מקומות עבודה בו זמנית, בין אם במשרה מלאה ובין אם במסגרת של משרה חלקית. תאום מס דרך האינטרנט במקרה זה מתייחס לכל עבודה בנפרד ולא אל הסך הכולל: לאיזו מדרגת שכר הוא שייך ובהתאם לכך, מהו גובה המס שעליו להעביר. מכל אלה יש לקזז את נקודות הזיכוי שמגיע לעובד, נקודות המקנות לו הנחה במס.

היתרונות בביצוע התיאום דרך האינטרנט

הטכנולוגיה המתקדמת שהגיעה גם לרשויות המס, מאפשרת לעובדים כיום לבצע תיאום מס דרך האינטרנט. במקום לפנות ישירות אל הרשויות ולמלא טפסים שונים, ניתן לעשות זאת דרך האינטרנט בקלות ובמהירות. אתר רשות המיסים בישראל מעמיד לרשות האזרחים מערכת מקוונת חדשה, בעזרתה ניתן לבצע את התיאום. מערכת זו מצריכה התייחסות לנקודות שונות וכן מדריכים שיכולים לסייע בעניין (לרבות הקלות שניתן לקבל במס, הזכויות שעומדות לרשותנו וכן קישורים נוספים). הפעולה היא פשוטה: יש להיכנס אל מערכת זו ולהזין את כל הפרטים הנדרשים. באופן זה תוכל המערכת לבצע את חישוב המס שאותו יהיה עליכם לשלם, תוך בחינת הכנסותיכם השונות המגיעות מהמעבידים השונים. בתום ההליך תקבע המערכת ותיידע אתכם באשר לגובה המס שאותה מעבידכם יצטרך לשלם (לנקות משכרכם ולהעביר לרשויות המס). מערכת זו פועלת בתחילתה של שנת המס החדשה ומאפשרת לבצע את התיאום דרכה באופן ישיר. מי שאיננו מעוניין בכך, יכול לפנות למשרדי רשויות המס ולעשות זאת דרכם.

חשוב לדעת

את תיאום המס מומלץ לעשות מוקדם ככל האפשר וכבר בתחילתה של שנת המס עצמה. כל זאת, כדי שלא ינוכה משכרכם מס שהוא גבוה יותר מכפי שאתם נדרשים לשלם. הדבר נכון כמובן עבור עובדים שעובדים במספר עבודות ובעלי הכנסות ממקורות שונים.