דגשים לתכנון ובנייה של חדרי ילדים

בשונה מאיתנו, הילדים שלנו כמעט בכל גיל החל מהרגע שבו הם עולים לכתה א׳ ועד הגיוס, נמצאים זמן לא מבוטל בחדר שלהם. בגילאים יותר קטנים הם משחקים בחדר כל הזמן ומן הסתם גם ישנים בו ובגילאים קצת יותר גדולים, מבלים עם חברים, מכינים שיעורי בית, לומדים למבחנים ונמצאים גם זמן לא מבוטל מול המחשב.

המטרה שלנו היא להעניק לילדינו סביבה אופטימלית שתענה בצורה המיטבית לכל אותם הצרכים שלהם ותאפשר להם להרגיש נינוחים ושלווים. אז הנה כמה דגשי מפתח לתכנון חדרי ילדים.

תוכן עניינים

שילובי צבעים

מומלץ לבחור בצבעים המשתלבים אחד עם השני באופן הרמוני. לכו על שניים או שלושה גוונים, מומלץ בהירים גם בשל העובדה שצבעים בהירים יוצרים אשליה של חלל פתוח ומואר יותר וגם משום שהם מאפשרים רמת ריכוז גבוהה יותר – אלמנט חשוב בכדי למנוע התפתחות של בעיות קשב וריכוז. לפי אתר רהיט טוב, המתמים בין היתר ברהיטים של חדרי ילדים, חשוב לשים לב לכמה אלמנטים.

בנוסף, חשבו איך אתם משלבים את צבעי הקירות והפריטים המשלימים (מנורות, שטיחים, מצעים) יחד עם הרהיטים שאתם והילדים שלכם בוחרים. ההמלצה היא לבחור ברהיטי עץ חזקים שיחזיקו מעמד לאורך זמן ויתאימו לצורכי הילד לטווח הארוך. אל תוותרו על עניין האחריות, הוא פרמט חשוב בעיצוב החדר.

ניצול מירבי של החלל

נסו לבחון את הקירות העומדים לרשותכם ולנצל אותם באופן המקסימלי. תכננו את מיקומם של ארון הבגדים, המיטה שולחן הכתיבה והמחשב באופן חכם שמצד אחד יספק נוחות מירבית לילדכם ומצד שני יגרום לנו למקסם את החלל העומד ברשותנו, אך יחד עם זאת הימנעו מלהעמיס יותר מדי פריטים ונסו לשמור על ניקיון בעיניים.

שתפו את הילד שלכם

לרוב שאנו משקיעים זמן, מאמץ ומשאבים כלכליים במטרה לתכנן ולעצב את חדרי הילדים, הם כבר גדולים והחדר הזה הולך לשמש אותם לכמה שנים לפחות. התייעצו ושתפו את הילדים שלכם, תנו להם להרגיש שהם חלק מהתהליך. נכון שלכם יש את הנסיון מהצד הפונקציונלי והפרקטי של החדר, אך על הילד להרגיש שזה החדר שלו ולא שלכם. תוכלו לדוגמא לתת לילדים לבחור את שילובי הצבעים, את התמונות, את המיטה זאת בהתאם לתקציב שעומד ברשותכם ולמאפייני החלל.