איך להגביר את המוטיבציה של העובדים בארגון?

 

חברות וארגונים רבים משכילות לשים את העובדים במרכז, הן מבינות שעובדים בעלי מוטיבציה מסייעים לארגון להגשים את יעדיו ולהגיע להישגים. מוטיבציה של עובדים היום היא נושא שלם ומורכב אשר לא אחת נלמד ברמה האקדמית. חלק גדול מהעבודה של מנהלי משאבי אנוש נוגע למוטיבציה של העובדים ולשם כך משתמשים בטקטיקות שונות.

בעוד ישנן תורות ניהול מוכרות השמות במרכז את העובד ובצורה מודעת מנסות להגביר את המוטיבציה של העובדים. אני יוצא מתוך נקודת הנחה כי כל מנהלי משאבי האנוש למדו את הנושא בצורה מסודרת ומכירים את התאוריה והשיטות לעשות זאת. בעזרת StepAhead, כלי מתוכחם לניהול עובדים בארגון, ניתן לבל מבט על ובזמן אמת על מצב העובדים בארגון ולהסיק מסקרנות בהתאם.

אם כך, היכן בעצם הבעיה?

חברות רבות רבות מגיעות לכול אדם גדול מאוד, כלומר יש להם עובדים רבים. זה יכול להיות כמה עשרות, כמה מאות ואפילו אלפים. כאשר ארגונים מגיעים לגדלים כאלו הרבה פעמים העובד שאנו רוצים לשים במרכז מתגמד לכדי ״בורג קטן במערכת״ עד שאיננו מסוגלים לראות אותו, את הצרכים שלו ואת הפוטנציאל הגלום בו. אין בכוונתי להפחית בחשיבות כאשר אני אומר ״בורג קטן״, אך לצערנו הרב זהו המצב בארגונים גדולים. מפאת גודל הארגון, המנהלים אינם יכולים לתת את תשומת הלב האישית לכל עובד, קשה להם בכלל לעקוב ולהיות מעודכנים. שיהיה ברור שבמקרה כזה החברה זו שמפסידה – כאשר מנהלים אינם מסוגלים לראות את העובד המשקיע ולהיות מודעים להישגיו יש כאן פוטנציאל מבוזבז. מבחינתו של העובד, כאשר הוא מרגיש שתרומתו לחברה אינה מוערכת או שהיא נעשית רחוק מעיני ההנהלה, נולד תסכול אשר פוגע במוטיבציה של העובד ובארגון כולו.

אז היכן הפתרון?

ארגונים רבים מבינים היום שיש צורך במערכת ממוחשבת אשר תאסוף ותרכז את כל המידע על העובדים. מערכת כאלו מסייעות למנהלים לנהל מעקב אחר ביצועי העובדים באמצעים שונים. למשל אחד האמצעים שהמערכת משתמשת בו הוא מילוי שאלונים וניתוח מתקדם של המידע הנאסף בארגון. מערכות כאלו מסייעות למנהלים, ובעיקר אלו המתעסקים במשאבי אנוש, לזהות את הדינמיקה הקבוצתית המשפיעה על פעילות הצוות, המחלקה או הארגון כולו.

מדובר במערכת מסוג Decision Support Sysye, מערכת תומכת בקבלת החלטות – כלומר מערכת האוספת מידע ומציגה אותו למנהלים בצורה אשר מסייעת להם לקבל את ההחלטות. כאשר הארגון עוקב אחר העובדים הוא מגלה מי הם הכישרונות שיש לטפח, מי הם המנהיגים הטבעיים ואיך לתרום לשיפור המוטיבציה של העובדים. אם גם אתם מתעסקים בניהול משאבי אנוש ומחפשים אחר דרכים חדשות לניהול משאבי האנוש המסייעות להגברת המוטיבציה, זוהי התשובה.