למה חשוב לתחזק מאגרי מים?

אתם גרים בבניין משותף? את המאמר הבא כדאי שתקראו. ברוב הבניינים המשותפים יש מאגרי מים עומדים לשימושם של הדיירים בעת הצורך. מצד אחד זה נוח שכן תמיד אפשר להיות בטוחים שתהייה אספקה של מים, אך מצד שני, נשאלת השאלה איך מנקים את המאגרים האלה.

הבעיה עם מים עומדים היא שהם עלולים למשוך אליהם חיידקים וחיות מסוגים שונים, כך שברור מדוע צריך לנקות אותם. מים עומדים עלולים להתמלא בחיידקים למיניהם, בעובש, בבקטריות ואפילו בפטריות מסוגים שונים.

מאגרי המים העומדים עלולים גם למשוך אליהם חיות כמו עכברים, חרקים ויונים, עובדה שעלולה גם היא להוסיף לרמת הסיכון מבחינת תחלואות וטפילים. לכן חשוב כל כך לנקות את מאגרי המים, שכן אם לא יתבצע ניקיון כל פרק זמן מסוים השכנים בבניין המשותף עלולים לחלות בגלל המים המזוהמים.  בדרך כלל מאגרי המים שמשמשים לא רק למקלחת אלא גם לשתיית דיירי הבניין ולכן חשוב להקפיד על כך שהם יהיו כמה שיותר נקיים. בין יתר הבעיות של מים עומדים ניתן לציין גם את צבירה של חלודה, לכלוך ואבנית, ולכן חשוב לפנות אל המומחים בתחום ולהזמין מהם שירותי ניקיון למאגר המים.

לכל הכתבות בתחום הנדל"ן >>

מי מבצע ניקוי מאגרי מים?

ראשית, כדאי לדעת שניקוי מאגרי מים צריך להתבצע אחת לכמה חודשים בבניינים משותפים ובדרך כלל מי שאחראי על הזמנת שירותי הניקיון זה וועד הבית. שנית, כדי לנקות מאגרי מים צריך לא רק ציוד וידע בתחום אלא רישיון מטעם משרד הבריאות. לכן, בבואכם לבחור את אנשי המקצוע שיגיעו למקום וינקו עבורכם את מאגר המים כדאי יהיה לשים לב אל מי אתם פונים. האם החברה שאליה אתם מתכוונים להתקשר אכן עובדת עם כל האישורים הדרושים? תוך כמה זמן אנשי המקצוע יוכלו להגיע למקום? כמה זמן ייקח להם לבצע את העבודה? האם יש להם את כל הכלים הדרושים לכך? כדאי לברר את כל הפרטים האלה כי זה יבטיח ניקיון יסודי ומקצועי יותר.

כמה צריך לשלם על שירות כזה?

זה מאוד תלוי לאיזו חברה פונים, על איזו עונה בשנה מדובר וכמה גדול מאגר המים. אומנם זה נכון שאם תשוו מחירים בין מספר חברות שעוסקות בתחום תוכלו כנראה לחסוך על ההוצאה הזו, אך לא מכל חברה כדאי להזמין שירות. לכן כדאי לברר לא רק מחירים אלא כדאי גם לבדוק האם לחברה שאליה אתם מתקשרים יש רזומה טוב בתחום של ניקיון מאגרי מים.