הקשר בין הסכם ממון ועורך דין גירושין

הסכם ממון הוא הסכם שכיח בעיקר בין זוגות שבהם לפחות אחד הצדדים הוא בעל נכסים והון אישי רב. ההסכם הוא חוזה המעגן את הפן הכספי ונושאים אחרים, הקשורים בזוגיות וניהול החיים המשותפים בין השניים. בצורה זו בני הזוג יכולים לחיות בהרמוניה וליהנות מחייהם המשותפים ללא דאגה שמא אחד מהם הוא בעל אינטרסים כלכליים.

מדוע כדאי לשכור עורך דין לטיפול בעניין הסכם ממון?

הסכם ממון הוא כמו משא ומתן בין בני הזוג שבהן כל אחד מבני הזוג מציג את תנאיו, הקשורים הן בפן הכספי, הן ברכוש והן בנושאים אחרים בניהול חייהם המשותפים. ההליך ברישום ההסכם הוא נושא רגיש במיוחד ולכן מצריך איש מקצוע מנוסה המתמחה בדיני משפחה, לרבות תחום הגירושין. הסיבה לכך שתזדקקו לשירותיו של עורך דין גירושין היא שאיש מקצוע זה יכול לסייע לכם בגישור וניהול המשא ומתן בהסכם, מבלי לפגוע בצד השני, כאשר הוא מייעץ מתוך ניסיונו בתחום.

עורך דין גירושין כמובן יכול גם לסייע לכם במידה וכבר יש לכם הסכם ממון והערתכם הוא הופר ואתם רוצים להוכיח את טענותיכם. גם במקרה של גירושין וייצוג משפטי אל מול אותו הסכם ממון ומציאת פרצות, תוכלו לפנות לייעוץ עם עורך דין בענייני גירושין.

למה מתייחס הסכם ממון?

אנשים רבים נוטים לחשוב כי הסכם ממון קשור אך ורק לכסף. לא כך הדבר, מכיוון שהסכם ממון קשור גם לנושאים רבים אחרים: גידול הילדים, חונכם, תשלום מזונות, חלוקת רכוש, עניינים הקשורים בחיי הזוגיות ועוד. חשוב לבצע את ההסכם לפני הנישואין, שכן לאחר הנישואין הבאת ההסכם מול עורך דין בלבד לא תספיק וכי ההסכם ידרוש באישור על ידי בית המשפט.

יתרונות השימוש בעורך דין לכתיבת ההסכם:

  • ההסכם עשוי להיות מורכב ולכלול אי הסכמות בין הצדדים. לכן התייעצות עם איש מקצוע מנוסה, אשר ידע לתת מענה לסיטואציות מסוימות, יסייע בכתיבה חלקה של ההסכם, שימנע מריבות עתידיות ומאבקים משפטיים והיה והזוג החליט לפרק את החבילה.
  • עורך הדין ינסח את ההסכם בצורה מקצועית וברורה לכל הצדדים.
  • עורך הדין יהיה רשאי לאשר את ההסכם ולהכניסו לתוקף, במידה והזוג לא נישא עדיין בעת החתימה על ההסכם.
  • עורך הדין הוא ניטרלי ולא תהיה לו עדיפות לצד מסוים.

 

לסיכום; קיים קשר בלתי נפרד בין הסכם ממון ובין עורך דין לענייני גירושין. מומלץ להיוועץ עם עורך הדין לאורך תהליך כתיבת ההסכם, חתימתו וכן גם במקרים של חשד להפרת ההסכם.