שיא משכנתאות חדש

"הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם" שר שלמה ארצי, אבל לפי המציאות במדינת ישראל בשנים האחרונות נראה שהמשפט נכון גם לגבי דירות ונכסי נדל"ן שונים. בשל המיעוט בדירות למכירה לעומת הביקוש הגבוה אשר רק ממשיך לטפס, עולים מחירי הנדל"ן מחודש לחודש בעוד ששינוי מגמה כלשהו לא נראה כרגע באופק.

שיאים חדשים

הביקוש הבלתי פוסק לנכסים, לצד המיעוט בדירות למכירה – מתבטא במגוון רחב של נתונים כלכליים אשר ניתן לקבל באמצעותם מושג רחב יותר על המתרחש בשוק זה. בחודש נובמבר 2015 נקבע שיא ישראלי חדש בנטילת משכנתאות, זאת עוד בטרם הסתיימה השנה. במהלך עשרה חודשים בלבד לווה הציבור הישראלי מהבנקים השונים סך של 53.9 מיליארד שקל במסגרת משכנתאות בלבד, כשעד תום השנה צפוי הסכום להגיע עד לכ-60 מיליארד שקלים. לשם השוואה, בשנת 2014 נטל הציבור משכנתאות בסך של 51.6 מיליארד שקלים בכל 12 החודשים. בחודש יוני 2015 אף נשבר שיא נטילת המשכנתאות בארץ במהלך חודש אחד, כאשר הציבור לווה משכנתאות בסך של כ-6.5 מיליארד שקלים, כשגם בחודשים יולי ואוגוסט היה היקף המשכנתאות גבוה מ-6 מיליארד שקלים.

השקעה משתלמת

בשל העובדה שמחירי הדירות ממשיכים להאמיר כל העת, ונכון לימים אלה השינוי לא נראה באופק, רכישת דירה עבור משפחה או לשם השקעה מהווה קנייה בטוחה יחסית וברוב המקרים משתלמת ככל שמבצעים אותה מוקדם יותר. זוגות ומשקיעים רבים אשר מעוניינים לרכוש דירה מחכים להיפוך מגמה ולירידת מחירים על מנת לנצל את ההזדמנות, אך יש לציין כי עד כה מי שחיכה עם רכישת הדירה הפסיד ברוב המקרים תשואה של אחוזים רבים בתוך שנים בודדות. בנוסף לכך ישנו החשש כי הדירה תאבד משוויה בחלוף הזמן בשל ירידת מחירים, אך סביר להניח שגם אם אכן ייווצר שינוי במגמת השוק בשל ריבוי דירות למכירה, ירידת המחירים תהיה כנראה קטנה יחסית ושווי הנכס לא יפגע באופן משמעותי בטווח הארוך. יש לזכור שדירה הינה נכס אשר נמדד לאורך עשרות שנים ועל כן גם ירידת מחירים בטווח הקצר יכולה להימחק בהמשך ולהניב בסופו של דבר תשואה נאה לרוכשים.

לסיכום, ניתן לומר כי רכישת דירה מהווה כמעט תמיד צעד משתלם במיוחד עבור מי שמעוניין בנכס אשר יניב לו רווחים לאורך זמן. עם זאת, על מנת לקבל את כל המידע הדרוש עבור רכישה משמעותית שכזו, מומלץ להתייעץ עם שמאים ומתווכי דירות מקצועיים אשר יסייעו לכם בבחירת הדירה הנכונה ביותר למגורים או להשקעה.