טכנולוגיה שכדאי להכיר – טיפול בגלי הלם

מהו דורבן ברגל ולמי זה קורה? מהו טיפול בדורבן ברגל באמצעות גלי הלם? אם אתם סובלים מדקירות בעקב כף הרגל יכול להיות שאתם סובלים מדורבן, אז כיצד נזהה את הדקירות, ואיך אפשר לטפל בכך. כל ההסברים הרפואיים, והטיפולים בהמשך.

מהו דורבן ברגל?

אם אתם מרגישים דקירות עזות וקוצניות ברגל או בעקב, חשוב לבדוק את הרגל על ידי צילום רנטגן.

דורבן ברגל, מרגישים בדרך כלל בשעות הבוקר בדריכה על הרגל מלוות בכאב חד, של דקירות שלאחר דריכה על כף הרגל מעט שוכחות. באתר Legs, המתמחים בריפוי בעזרת גלי הלם, ניתן למצוא מידע רב על התחום.

כאשר מגלים דורבן ברגל, מתגלה בעצם, זיז גרמי בעקב הנראה ממש כמו מסמר בצילום רנטגן, והוא נחשף ברוב מקרים בצילום.

חשוב לדעת!

דורבן ברגל מופיע אצל אנשים מעל גילאים 40 שקיימים בכפות רגליהם שלהם ליקויים בתפקוד כף הרגל, וכי החיתולית הכפחית שלהם, אינה עומדת בעומסי כף הרגל.

אנשים הסובלים מדורבן בכף הרגל סובלים גם בדלקות כרוניות, שמערכות הגוף נרתמות לתקן.

כיצד אפשר לנסות להימנע מהתופעה?

  • חשוב להרבות בפעילות ספורטיבית מתונה
  • אין להעמיס עומס רב על הרגלים ובאופן פתאומי
  • חשוב לאכול נכון ולהימנע ממשקל עודף
  • יש לנעול נעליים איכותיים ונוחות עם מדרסים שיסייעו לעומסים על הרגליים

 

כיצד מטפלים בדורבן בכף הרגל?

בדרך כלל, אנשים שסובלים מבעיה רפואית מסוג זה, יקבלו זריקות קורטיזון, כדורים אנטי דלקתיים, חבישות ובמקרים שונים גם טיפולי פיזיותרפיה.

אך במקרים רבים, אותם מטופלים לא מרגישים כי הטיפולים הללו מסייעים לפתרון הבעיה ולכן הם פונים לטיפול בגלי הלם. הטיפול הוא ריפוי שאינו פולשני ואינו ניתוח.

טיפול בדורבן בכף הרגל באמצעות גלי הלם

אם תהיתם מהו טיפול בגלי הלם, חשוב שתדעו כי מדובר בטיפול במכשיר הפועל בטכנולוגית ESWT והוא טיפול הפועל בשני מישורים:

הרעדות של גלי ההלם מרעידות את הזיז המסמרי הכואב וממיסות אותו בכל טיפול, והמישור השני, הוא שבירת המעגל הכרוני של הדלקת שנוצרה בעקבות הדורבן, ועידוד ייצור כלי הדם, והמחשת זרימת הדם לרקמות. בכך הגוף, נרתם לטפל בעצמו כמו שהזכרנו מקודם.

טיפול בגלי הלם מסייע למגוון מצבים, דורבן ברגל הוא אחד המצבים השכיחים לטיפול זה, והוא מומלץ במיוחד לאנשים שאינם מעוניינים בניתוחים, בטיפולים פולשניים, בלקיחת תרופות למשך שנים וכמובן בסבל מכאב.