כיצד הפכה הקוביה ההונגרית להצלחה מסחררת?

מאז שנות השמונים זכתה 'הקוביה של רוביק' לגרסאות רבות של 2*2 ריבועים, 4*4 ריבועים ואף 7*7 ריבועים עבור קוביות גדולות במיוחד שאפשר לשחק בהן מספר שעות או מספר של שניות, תלוי מי הגאון שמסובב אותה.

הדרכים הרבות עבור הפתרון של הקוביה והחזרתה אל צורתה המקורית יצרו את כל הסקרנות הנדרשת על ידי מבוגרים בכל רחבי העולם כולו, אשר שיחקו שעות במשחק אשר בשורה תחתונה נועד עבור ילדים. בעיקרם היו אנשי אקדמיה מלומדים שנפלו אף הם בקסמי הקוביה והביעו עניין רב בטכניקות השונות לפתרון שלה.

הייצור שלה התפשט אל ארצות מערביות ומשם הכל כבר היסטוריה. עם מכירות של מעלה מ- 300 מיליון יחידות עבור הקוביות המקוריות ואינספור של יחידות של קוביה הונגרית לא מקורית, זהו משחק בעל הצלחה מכירתית מסחררת שטרם נראה כדוגמתה בעולם משחקי הילדים.

המצאה גאונית של משחק שאי אפשר להפסיק לשחק בו

גם אם אתם לא ממש יודעים לפתור את הקוביה המסתורית ולהבין איך בדיוק אפשר להחזיר את הגלגל אחורנית, לזמן בו היתה מורכבת מפאות בצבע אחיד, זה ממש לא אומר שתפסיקו להימשך אליה ולשחק בה. ההפך הוא הנכון, בייחוד עבור אנשים בעלי אופי עקשן.

יש אנשים מבוגרים שעדיין אוהבים מידי פעם בפעם לסובב את אותה קוביה הונגרית, רק בשל התרפיה שהיא מעניקה בפעילות נעימה שאינה מצריכה מאמץ יוצא דופן, מלבד זה של המוח.

ברבות השנים יצאו עוד ועוד מהלכים שתועדו בתוכניות טלביזיה וספרים אשר נועדו להראות לכולם כיצד לפתור קוביה הונגרית פשוטה למראה, אך חכמה מאוד מבחינת הצורה בה היא בנויה.

סוד הצלחת הקוביה בעידן האינטרנט

בזמנים שלנו בהם כל דבר מעניין יכול להיות עם פוטנציאל ויראלי במיוחד, הקוביה ההונגרית לא מאבדת את כס המלוכה שלה ומקבלת אחוזי צפייה גבוהים ביותר בזכות אנשים מבריקים שמוצאים דרכים להפוך את הפתרון של סידור הקוביה להרבה יותר מאתגר ומעניין, בצירוף של מדריכים מצולמים לפתרון מהיר של הקוביה עבור אנשים שכבר התייאשו מלנסות ולפתור את הסוגיה בכוחות עצמם.

אם תיכנסו אל ערוץ היוטיוב הפופולארי בארץ ובעולם כולו, אתם תמצאו מעל לארבעת אלפים תוצאות של קטעי וידאו בנוגע לקוביה ההונגרית, ואלה רק התוצאות בשפה העברית!

מדריכי פתרון, ילדי פלא, שיאים בפתרון בזמן קצר, פתרון בעיניים עצומות ופתרון של מספר קוביות במהירות על. כל אלה מתרבים עוד ועוד בעולם שבו פשוט לא נמאס לנסות ולהבין את סוד הקסם של הקוביה.