למה חובה לעשות ביטוח משכנתא?

אם אתם מעוניינים לקחת מהבנק הלוואת משכנתא למטרת קניית נכס מסוים חשוב שתדעו שפעולה זו תחייב אתכם גם בלקיחת ביטוח משכנתא. אין שום אפשרות לוותר על ביטוח מסוג זה. במאמר זה נספק לכם את כל המידע אודות ביטוח מסוג זה ולמה הוא מוגדר כביטוח חובה לכל אדם שמחליט לקחת משכנתא.

מהו ביטוח משכנתא?

בדיוק כמו שלנו יש ביטוחים שמבטיחים לנו שאם יקרה מצב זה או אחר בחיינו (אם מדובר על פגיעה מסוימת בדירה שלנו או אם מדובר על בעיה בריאותית) חברת הביטוח שלנו תעזור לנו כספית וכך לא ניכנס למצב של כאוס כלכלי, כך גם הבנק מעוניין לדעת שאם אינכם יכולים להחזיר לו את הלוואת המשכנתא שלקחתם ממנו וזאת מכל סיבה (שרשומה בפוליסה) חברת הביטוח היא זאת שתדאג להחליף אתכם ולשלם לבנק ולא יהיה מצב בו הבנק יפסיד את הכסף אותו הוא הלווה לכם. ברגע בו הבנק מסכים לתת לכם הלוואת משכנתא הוא דורש מכם שני דברים. הדבר הראשון הוא שהנכס אותו אתם קונים יהיה משועבד לבנק עד סיום הלוואת המשכנתא, דבר שני שתעשו ביטוח משכנתא ותרשמו את הבנק כמוטב. בצורה כזו הוא אינו לוקח סיכון שסיומו בהפסד במקרה בו אין לכם את הכסף להחזיר לבנק את ההלוואה מכל סיבה שלא תהיה.

סיוע במשכנתא

קיראו גם:

ביטוח של משכנתא- הרכב

ביטוח משכנתא צריך לעשות במקביל לקבלת ההלוואה והוא מהווה תנאי לצעד הסופי של הבנק, קרי קבלת הלוואה. ביטוח זה תמיד יהיה מורכב משני ביטוחים עיקריים. הראשון הוא ביטוח מבנה שמבטיח לאותו בנק בו לקחתם את ההלוואה שגם אם נגרם נזק מסוים למבנה אותו קניתם, חברת הביטוח תהיה אחראית על תשלום עבור תיקון הנזק. ביטוח זה תמיד יכסה מצבים של נזקי טבע מסוגים מסוימים, גניבה, נזקי צנרת ועוד. ביטוח נוסף שייכלל בביטוח המשכנתא הוא ביטוח חיים  שמבטיח שהכסף יוחזר לבנק גם אם קורה מצב ובו חס וחלילה האדם נפטר או אינו יכול לעבוד ולהחזיר את ההלוואה לה הוא התחייב לבנק.

עושים איפה שרוצים

אם בעבר ניתן היה רכוש ביטוח של משכנתא רק באמצעות אותו בנק בו קיבלתם את ההלוואה. כיום, יש אפשרות לפנות עצמאית לחברות הביטוח ולבנקים השונים, לערוך סקר השוואת מחירים ולהחליט בסופו של דבר, היכן משתלם לכם מבחינה כספית לרכוש את הביטוח. יש לקחת בחשבון שמדובר על ביטוח שילווה אתכם במשך כל שנות החזרת הלוואת המשכנתא שלכם ולכן משתלם לבצע השוואת מחירים יסודית טרם אתם רוכשים ביטוח מחברת ביטוח או מבנק זה או אחר. בהצלחה