פסיכולוג קליני בחיפה

בעולם בו אנו חיים כל אחד הוא דמות אינדיבידואלית ומציג עולם ומלואו הכוללים סיפורים, אמונות, הנחות ודרכי חשיבה שונות. אמונות והנחות אלו הן המובילות אותנו בחיינו, הן לטוב והן לרע. הן משקפות את ההתנהגות שלנו בזמנים מסוימים ומציגה מצוקות נפשיות שונות כאשר אמונות שליליות מובילות אליהן. אם אתם גרים באזור הצפון וזקוקים לטיפול יחסית קצר וטבעי תוכלו לבקר פסיכולוג קליני בחיפה בסדרת מפגשים קצרה.

פסיכולוג קליני בחיפה – מיהו ומה תפקידו?

פסיכולוג קליני בחיפה או בכלל הוא בראש ובראשונה פסיכולוג. פסיכולוג הרשום בפנקס הפסיכולוגים במשרד הבריאות ובעל תואר אקדמאי עם חמש שנות לימוד לכל הפחות. ישנם כמה סוגים של פסיכולוגיה, כאשר קלינית היא אחת מהן: פסיכולוגיה קלינית, חינוכית, חברתית, שיקומית, התפתחות, רפואית וכו'. הפסיכולוג רשאי לעסוק בתחום מומחיותו רק כאשר עבר הצלחה מבחן רישוי מקצועי המקנה לו תואר של פסיכולוג מומחה. יתרונותיו של פסיכולוג קליני הוא הכרת עולם בריאות הנפש לעומקו.

תחומי ההתמחות של הפסיכולוג הקליני?

פסיכולוג קליני בחיפה עובר הכשרה מקיפה במספר תחומים בתחום בריאות הנפש. אחד מהתחומים הללו הוא הכרת הבעיות הנפשיות אתן אנשים רבים מתמודדים וזקוקים לטיפול, כמו למשל דיכאון, חרדות, סכיזופרניה, מאניה דפרסיה ועוד.

התחום השני הוא תחום הפסיכותרפיה. מדובר בעולם הטיפול בנפש. להבדיל מפסיכיאטר, הפסיכולוג הקליני זוכה להכשרה נרחבת יותר במספר גישות טיפוליות בהן יוכל להשתמש כדי לעזור למטופל בהתאם לאופיו ולבעיות שלו.

התחום השלישי הוא תחום האבחון. על הפסיכולוג הקליני לאבחן היטב את אופיו של המטופל ובעיותיו ובשל כך הוא משתמש במבחנים פסיכולוגיים שונים להבהרת התמונה לגבי המטופל.

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין פסיכולוג קליני לפסיכיאטר. בעוד שפסיכיאטר הוא כמו רופא ויש לו הרשאה לספק לכם טיפול תרופתי עם מרשם, הרי שפסיכולוג קליני אינו יכול לתת לכם מרשם תרופתי. לעומת זאת, הפסיכולוג הקליני זוכה להכשרה רחבה יותר בתחום האבחון והטיפול בבעיות אלה.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי:

הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי הוא טיפול העוזר לשנות את ההרגלים השליליים של המטופל, אותם הרגלים הגורמים למצוקות הנפשיות השונות, ובכך למצוא פתרון לבעיות. מדובר בשיטה מבוססת מחקרים שנמצאה יעילה לטיפול בבעיות נפשיות שונות, ומשתמשת כיום על ידי פסיכולוגים קליניים בכל רחבי העולם.