עיצוב אתרים להצלחה

עיצוב אתרים הוא אחד התחומים היותר מרתקים ויותר אקטואליים בימים אלו, בהם לא רק שלכל בעל עסק יש אתר אינטרנט, ולעיתים יותר מאחד, אלא שהצורך להתאים את האתר העסקי שלכם למדיומים שונים כמו הטאבלטים או מכשירי הסלולארי החכמים החדשים והמתעדכנים דורשת הבנה של התחום.

עיצוב האתר שלכם להצלחה מרבית דורש ידע מסוים שיאפשר לכם לתקשר בצורה טובה ויעילה מול מעצבי האתר, בכדי שתוכלו להפיק את המיטב מהיכולות הטכניות והיצירתיות של המעצבים, ותזכו למקסם את הפוטנציאל של האתר שלכם לרווחיות מלאה.

תוכן עניינים

נקודות מפתח בעיצוב אתרים

שימו לב כי על כל אחד מהתחומים ברשימה ניתן לכתוב מאמרי עומק רבים, והסבר קצר זה ייתן לכם את הבסיס לתקשורת נכונה עם מעצבי האתר שלכם:

  1. אפיון – תהליך בו כל הפרטים הקטנים בנוגע לאופי התוכן, מיצוב התוכן, מטרת האתר, כל העמודים התפקודים והאפליקציות שייושמו באתר נרשמים בצורה מקיפה וברורה בתוכנית מסודרת ומסועפת ככל הניתן – לפני תחילת העבודה הטכנית.
  2. בחירת שם – שם האתר הוא המיתוג שלכם, לא רק מול הלקוחות אלא גם מול גוגל. בחירת דומיין מתאים מסחרית ואינטרנטית הוא צעד חיוני בעיצוב אתרים להצלחה.
  3. בחירת מיתוג – במידה וכבר יש מיתוג לעסק שמחוץ לרשת, יש להתאימו לזה שבאתר, והתאמה אינה אומרת העתקה מדויקת, כי יש דברים שעובדים בעולם הפיסי, ויש דברים שעובדים בעולם  הווירטואלי, ותפקידו של המעצב לדעת לבצע את ההתאמה.

ההבדל בין אתר מוצלח לפחות מוצלח

את ההבדל העירי ניתן לראות בצורה הבסיסית ביותר ע"י המענה על השאלה הבסיסית הזו – "האם האתר עונה על המטרה שהוגדרה כמטרתו העיקרית בשלב אפיון האתר?"

במידה ומדובר באתר מסחרי שמוכר סחורה ו\או שירותים, הרי שרף המכירות יכול לענות על השאלה בצורה ברורה למדי. במידה ומדובר באתר תדמית, הרי שכמות הכניסות וזמן השהייה באתר הינם מדד חלקי, בעוד שכמות הפניות של הלקוחות הפוטנציאלים מהאתר היא מדד עוד יותר מדויק.

עיצוב אתרים מוצלח לוקח את הפרמטרים שנקבעו בשלב האפיון ומשתמש בהם כעמוד התווך לכל עבודת העיצוב, בכדי לייצר מענה מלא ללקוח המזמין את האתר ולייצר אתר שיענה על כל הצרכים והדרישות בעיצוב מדויק ומותאם אישית.