איך להקטין את ההוצאות על תחזוקת הבית

תחזוקת הבית צורכת מאתנו המון, ובעיקר מכספנו. במציאות הישראלית, בה השכר הממוצע במשק אינו תואם את גודל ההוצאות ויוקר המחייה, חשוב לדעת כיצד לחסוך במקומות שניתן. בכל מה שקשור לתחזוקת הבית, אין ספק כי שם טמונה האופציה לחסכון בצורה הפשוטה והקלה ביותר. על מנת לתחזק את הבית בצורה שוטפת, אנו נעזרים רבות בבעלי מקצוע כאלה ואחרים, אך אולי כדאי הפעם לא לבדוק מחירון בעלי מקצוע אלא לעשות זאת בעצמכם ולחסוך את המספרים המופיעים במחירון? מעבר לכך, שיש גם פעולות פשוטות שאם נשים לב אליהן נוכל לחסוך משמעותית בהוצאות השוטפת במשק הבית.

ובכן, חשוב להבין כי לעיתים אין מנוס מלהזמין בעל מקצוע. לצורך הדוגמה, אם התקלקל המזגן בביתכם וברצונכם לתקן אותו על מנת לתחזק את משק הבית ולהביאו למצבו התקני והטבעי, בהכרח שתזמינו טכנאי מזגנים ולא תעשו זאת בעצמכם. מנגד, אם עד היום הייתם מזמינים גנן לאחזקת הגינה שלכם, אולי רצוי שתעשו אתם את עבודת הגננות? על פי מחירון בעלי מקצוע, אחזקת גינה בגודל של עד 100 מ"ר, הכוללת גיזום (לא עצים), השקיה, דישון וכיסוח הדשא – תעלה בכל פעם כ-400 שקלים חדשים בממוצע. אנו ממליצים לכם להפוך את עניין טיפוח הגינה למשפחתי יותר, ולהיעזר בכולם על מנת לבצע את המשימה ובכך גם לחסוך מאות שקלים מדיי חודש.

מאידך גיסא, גנן יהיה בהחלט הכרחי אם תרצו להתקין טפטפות בגינה. אנו מביאים כאן דוגמאות שונות למקרים בהם חובה להזמין בעל מקצוע ומתי לא, על מנת לפתוח לכם את העיניים ולהראות לכם שכדאי לחשוב תמיד האם הכרחי להזמין בעל מקצוע או שאולי נוכל לחסוך ולעשות זאת בעצמנו. התכולה השנייה בתוך כל הסיפור של תחזוקת הבית היא תשומת לב לפרטים הקטנים. לדוגמה, מזגן צורך המון חשמל ויכול להרים את חשבון החשמל שלכם לגבהים שטרם הכרתם, במיוחד בימי הקיץ. הרעיון הוא לשים לב למד הטמפרטורה של המזגן, ולהשתדל שיכוון על 24 מעלות, כטמפרטורת החדר, ובכך תחסכו המון חשמל. כאשר המזגן פועל פחות קשה, כך גם צריכת החשמל שלו פוחתת.

ניתן להקטין את ההוצאות על תחזוקת הבית בהמון דרכים נוספות, אבל חשוב להכניס לתודעה את הרעיונות המרכזיים: בראש ובראשונה, להכיר בעבודה שלא תמיד יש צורך בהזמנת בעל מקצוע. יהיו מקרים שבהם זה חובה, ויהיו מקרים שבהם תוכלו לחסוך כסף רב בכך שתעשו זאת בעצמכם. הרעיון השני הוא לשים לב לפרטים הקטנים, כמו הטמפרטורה במזגן, כמו ללחוץ על הכפתור הקטן בשירותים על מנת לבזבז פחות מים, כמו לא לשכוח לכבות את הממיר ולא רק את הטלוויזיה לפני שהולכים לישון. אם תקפידו להפעיל את הראש, בסוף המחשבה תהפוך להרגל, וההרגלים הבריאים הללו יחסכו לכם אלפי שקלים מדיי שנה.

מאמר בחסות אתר לימון בעלי מקצוע מומלצים – www.limmon.net