החשיבות של איטום בתים לצורך העלאת נכס הנדל"ן

מדינת ישראל כידוע היא מדינה שסובלת ממזג אוויר בעייתי, בקיץ חם מאוד ובחורף יכול להיות קר מאוד. לצערנו לא פעם, ההשפעות של מערכות המיזוג על הבית מתבזבזות כתוצאה מכך שהבית איננו אטום מספיק טוב.

המאמר באדיבות חברת "איטומים", המציע שירותי איטום מקצועיים לכלל המגזרים.

זו רק סיבה אחת, עליה נרחיב עוד גם בהמשך המאמר, מדוע יש חשיבות עצומה לאיטום הבית בצורה חכמה ויעילה. לפני זה נספר, שבעבר בעיה זו היתה פחות נפוצה, מאחר והבנייה היתה אחרת. נבנו בתים עם תקרות גבוהות יותר ואבנים עבות יותר, ולכן מזג האוויר לא השפיע על מה שקורה בתוך הבית. עם הזמן, הבנייה השתנתה ואז הצורך באיטום יעיל גבר.

לשם מה אנחנו אוטמים את הבית

כאן המקום להסביר, איטום של בית, הן בקירותיו החיצוניים, בתקרה וכן בקירותיו הפנימיים (למשל, בתוך קירות גבס נהוג להכניס חומרי בידוד כמו צמר זכוכית וצמר סלעים), מטרתו לשמור על הטמפרטורה של הבית, כך שלא נושפע ממזג האוויר ומצד שני גם לא נצטרך להשתמש במזגנים ומכשירי מיזוג שונים. יש באלמנט בידוד הבית אפקט של חסכון, הן מבחינה כספית והן מבחינה אנרגטית.

אך לא רק האלמנט של מיזוג האוויר הוא חשוב, יש עוד שני אלמנטים בעלי חשיבות שיש להסתכל עליהם.

ראשית, רטיבות. בתים ישנים שאינם אטומים מספיק טוב, נאלצים להתמודד מדי חורף עם תופעה של רטיבות בקירות ובתקרה. זה קורה כשהבית אינו אטום מספיק טוב, ואז גשם חודר את הקיר וגורם לסדקים בקיר החיצוני ולרטיבות כתוצאה מכך. עם הזמן, הקיר נסדק ומתפורר, עד שלעיתים זה מגיע לחורים של ממש. חורים כאלה עלולים לגרום לטיפות גשם להיכנס פנימה באין מפריע.

שנית, איטום טוב לבית, גם מבודד מפני רעשים. זה נכון גם בקירות פנימיים, דוגמא קירות גבס, וגם בקירות חיצוניים. אומנם נהוג לחשוב, שרק מי שמשתמש בחלונות עם זכוכית מבודדת, יימנע מרעשים, אך גם את הקירות עצמם יש לבודד על מנת לשמור על החדר מפני רעש.

מי מבצע את האיטום וכיצד

כאן המקום להסביר, תהליך איטום של בית, צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע, מכל ההיבטים. כלומר, איטום קירות חיצוניים ופנימיים, איטום גגות ובפרט גגות רעפים ובמיוחד גגות ישנים מכל הסוגים, וכן קירות פנימיים וחיצוניים.  תהליך זה ייעשה בשלבי הבנייה ובמידה ולא נעשה אז, ניתן לבצע את ההליך בשלבים מתקדמים יותר. בבתים ישנים למשל, נהוג לעשות אותו ברגע שהקיר מתחיל להיסדק וכן בתחילת כל חורף, על מנת להימנע ממצב בו צריכים להתמודד עם חדירה של גשם פנימה.

על מנת לאטום בצורה אופטימאלית את הבית, יש להשתמש בחומרים פולימריים שידועים כחומרים איכותיים, וכן בחומרים ביטומנים או אפוקסיים. השימוש בחומרים (כולל ביריעות מסוגם), תלוי בסוג המבנה ובאבחנתו של בעל המקצוע את סוג העבודה שעליו לבצע במקום, על פי מצבו ועל פי האלמנט בו מדובר.

זיכרו – בית אשר בו נזילות, בין אם מהגג, מהמרפסת, בחדר האמבטיה וכו' – בסופו של דבר יינזק. הנזק הזה עלול להצטבר להוצאות גדולות של כספים, מה שיוריד את ערך הנכס בסופו של דבר. על מנת להקדים תרופה למכה, הזמינו עוד היום מומחה איטום לבדיקת הנכס שלכם – בין אם כבדיקה מקדימה או בין אם במידה ומצאתם ליקוי ולו הקטן ביותר, ואתם רוצים להיות בראש שקט.