תשלומי מזונות אחרי גירושין

לעיתים קורה שגם אהבה גדולה שהתחילה בערב יפה של חתונה מסתיימת בגירושים לא נעימים. במהלך חיים של זוגות מתרחשים שינויים רבים אשר חלקם מובילים בסופו של דבר לפרידה – בין אם בהחלטה הדדית ובין אם לאו. חלק מהותי מכל הליך גירושין במדינת ישראל הוא סוגיית המזונות.
גם היום, בשנות האלפיים, מזונות לאישה ולילדים הם עדיין חלק מהחוקים שיש לכבד ולפעול על פיהם. המזונות השונים נקבעים על פי רמת ההשתכרות של הבעל, על פי פוטנציאל ההשתכרות שלו, על פי הנכסים שיש לו ועל פי הצרכים של האישה. במידה והמזונות לא משולמים האישה יכולה לבחור לתבוע את בעלה בשל כך, ואין ספק שחלק ניכר מהתביעות שמגיעות לבתי המשפט אכן עוסקות באי תשלום המזונות או באי התשלום שלהם בזמן.

מתי לא משלמים את המזונות?

כל אישה שרוצה לתבוע מזונות מבעלה צריכה, לפני הכול, לדעת האם היא אכן זכאית לכך, כיוון שלא תמיד זה כך. אחת מהשאלות שתמיד חוזרות על עצמן במקרי תשלומי המזונות, היא האם חייב הבעל בתשלום שלהם במידה ואשתו בגדה בו.

על כך עונה בית המשפט המחוזי שעצם העובדה שהאישה הודתה בבגידה עדיין לא מספיקה כדי לפתור את הבעל מהתשלום, ורק אם יביאו הוכחות לבגידה אפשר יהיה לפתור את הבעל מתשלום. יש עוד הרבה מקרים אחרים שבהם חובת התשלום עומדת בספק, כיוון שמה עושים במקרה שבו האישה מרוויחה הרבה יותר מהבעל וכלל אין לה צורך קיומי בכך? ומה קורה במקרה שבו הבעל התעשר בזכייה בלוטו אחרי הגירושים? האם בהתאם ליכולות שלו צריך לשנות את גובה המזונות החודשיים?

למצוא עורך דין מקצועי

על מנת שאפשר יהיה להתמודד בצורה נכונה עם כל המקרים האלה ועם מקרים אחרים, כל מה שצריך לעשות זה למצוא עו"ד טוב ומקצועי. משני הצדדים, כלומר מצד הבעל ומצד האישה, יש להעסיק עו"ד מקצועי ובעל ניסיון כדי להצליח לדאוג לאינטרסים של שני הצדדים.